Biobesök och maratonshopping

Den här dagen har farit förbi i en ruskig fart. Redan innan frukost bestämde vi att träningen fick vara,utanför dörren var det blankis och vi misstänkte att det inte var ett dugg bättre på klubben, istället tog vi en promenad i skogen på förmiddagen. Efter det for vi och handlade mat, skåpen ekade tomma efter en veckas semester. Sedan stack jag och Celine till stan, egentligen hade vi inte tänkt att åka så långt, men så blev det iallafall, tyvärr blev det inte mycket inhandlat. Vid tre mötte Rikard mig med bilen vid Kungsängens station och vi åkte hem, medan han satt kvar i bilen hämtade kag hundarna, bytte kläder och fixade till mig lite sedan lämnade vi Celine och hundarna hos Rikard föräldrar och åkte till Kista för att gå på bio. På vägen "råkade" vi göra några extra stopp, varav ett i Sollentuna centrum visade sig vara ett riktigt lyckokast. De håller på att bygga om hela centrumet och flera affärer hade öppet för sista dagen idag och sålde ut hela sitt laget. På Team Sportia gjorde jag några riktiga fynd, mest nöjd är jag med min nya vårjacka från Fjällräven som var nedsatt från 1995:- till 300:-, helt sjukt!

Helkass bild, jag vet, men det är inte så lätt att fota sig själv och samtidigt försöka synas så lite som möjligt.

Till Celine hittade jag (hittade och hittade, jag köpte ju givetvis) ett set med termobyxor och vinterjacka från Didrikson, jättefint och alldelles perfekt till nästa år. Hon har redan en overall från samma märke, men jag är säker på att hon behöver dubbla uppsättningar och för 300 spänn gör det ju inget om det bara blir använt ett par gånger, som hittat.


Tvådelat set från Didrikson

När vi till slut kom fram till Kista var det tvärfullt i parkeringsgaraget, på en söndag?! Jag blev lite stressad och fick springa upp och hämta ut biljetterna så att de inte sålde dem vidare, medan Rikard letade parkeringsplats. Det tog så lång tid att hitta en ruta att jag hann slinka in både på Polarn o Pyret och Lindex, givetvis kom jag inte ut tomhänt.


Mysiga kläder från Po.p

På Lindex blev det mest strumpor och sådant och lite till min kompis Cattis kommande bebis, yttepyttelitet, svårt att förstå att Celine faktskt fått plats i dessa miniplagg, de var till och med stort med storlek 50 när hon var nyfödd.

Bion då, undrar kanske ni som inte tycker att det är sååå intressant med barnkläder, jodå, den var bra. Lite konstigt kändes det att två viktiga personer inte längre var med, men de hade ersatts med två polisaspiranter och man vänjer sig säkert med tiden. Gillar ni Wallander-Beck-stuket på film tycker jag ni ska gå och se den. 

Nu ska jag gå ner och se inspelningen av Mia och Klara, har verkligen sett fram emot det och hoppas att det uppfyller mina förhoppningar. Till det blir det frossa i onyttigheter, sista chansen idag, imorgon börjar mitt nyttiga liv med två månader kvar till Thailand börjar det kännas lite stressigt att komma iform...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0