Moln

Två deciliter välling och fyrtioelva barnvisor senare sover hon. Rikard är på väg till Arlanda för att lämna sina föräldrar som ska flyga till Thailand ikväll. Kvar hemma som katt- och hundvakt blir hans syster. Jag har ägnat större delen av kvällen åt moln. Moln på tyg, helt underbara av Gunilla Axén. Idag var det studiedag i skolan och L hade bestämt sig för att åka till stan med en klasskompis, på väg mot gamla stan gick vi förbi Färg Form och säljer just saker med moln. Vi gick in där och jag kunde inte motstå det rosa tyget, köpte 2,5 meter och håller nu på att skapa gardiner av dessa. Antagligen blir det tyg över som kommer att bli kuddfodral. Till köket blev det en svart bordstablett med moln till Celines plats, av någon anledning är bordet ganska utslitet just där hon sitter så ett underlägg är på sin plats. Jag hinner inte klart nu ikväll tror jag (eller jag kommer nog inte att kunna lägga mig förrens jag är klar förrensten) men bilder kommer imorgon. Lunch intogs på stan, Burger King bestämde ungarna. Lätt det var att hitta någonting nyttigt där då, jag åt iallafall "Grilled-chicken-baguette-någonting", utan dressing, kändes nyttig och torr, inte särskilt god. Fem pommes frites från L smet också ner. På eftermiddagen kände jag mig lite svag och hade lätt yrsel, undrar om det är avgiftnigen från sockret som gör att jag mår så skumt? Tog en banan och kände mig lite bättre. Nu ska jag återgå till gardinerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0