Det går för fort...

... och då syftar jag inte på Theas fart på banan, utan hastigheten hon tar sig uppåt i klasserna.
Idag var vi på Solna-Sundbybergs klass 1 tävling. Litet och gemytligt, regnet höll sig borta. Så långt allt väl. Thea var kanske inte på sitt bästa humör (som tidigare nämnts är hon känslig...) och jag hade svårt att få igång henne i starten, det resulterade i att jag fick "spring-starta" med henne i båda klasserna, sätter jag kvar henne när hon är lite låg blir hon oftast ännu mer omotiverad och börjar ofta kika på annat runtomkring. Först var agilityklassen, lätt sådan, Thea går på halvfart, ganska seg över balansen, gungan missbedömmer hon trots att jag tycker att jag är tydlig, hon får precis stopp på kanten och utåt sett ser det ut som hon tar den perfekt, full fart upp och längst fram på kanten tvärnit. Hon verkare inte rädd utan fortsatte bra efteråt, men det återstår väl att se om det satt några spår i henne, gungar har ju varit lite strulig de senaste tävlingarna. Vi kom i mål felfritt och blev tvåa och även uppflyttad till agilityklass 2. 
Innan hoppklassen börjar stampar Rikard runt i sina fotbollsskor och är sugen på att köra med Thea, springig bana som säkert skulle passa dem. Jag kör iallafall och även denna gång felfritt, Thea sköter sig bra, på slutet får vi lite strul, men det är mina misstag, jag tror att hon ska vara långsammare än vad hon är och tycker inte att jag hinner med det framförbytet jag planerat. Thea är schysst och reder ut det ändå. Vinst!
Nu får jag sätta mig och gå igenom anmälningarna vi har gjort och anmäla uppflyttning, känns helgalet med en hund som knappt kan alla hindren och verkligen skulle behöva fler starter på lätta banor... Skillnaden mellan de klass 1-banor vi har tagit oss runt och många klass 2-banor är så himla stor. Risken är att hon tappar ännu mer motivation om det blir för krångligt så här tidigt,. Frivillig uppflyttning vore inte så dumt.

Har nog inte skrivit om förra helgen, kortfattad redovisning. Landslagsuttagning; Lova gjorde två bra lopp, en andra- och en fjärdeplacering. Tappade ett kanonlopp i hoppklassen på söndagen då hon missade sista hindret, trots detta tror jag att hon ligger på en tredjeplats i landslagsuttagningen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Massor av grattiskramar till bästa Thea! Inte dåligt av en sån "långsam" hund;-) Lyckönskningar till Rikard och Lova på SM:et också, kör så det ryker! (Vet dom nåt annat?)

Ses nån gång framöver...



Kramar från Jenny och tjejerna.

2009-06-07 @ 18:24:16
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Jenka1
Postat av: Anonym

Hej, grattis till framgångarna! Kul att det går så bra för er!

Hälsningar från Mikaela med flock. :o)

2009-06-07 @ 22:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0