Det går trögt...

...med bloggandet. Jag är och förblir nog en usel bloggare, glömmer liksom bort att jag har en emellanåt och de dagarna jag jobbar fylls tiden av så mycket annat när jag väl kommer hem. Nu är iallafall arbetsveckan slut för mig, ledig fram till måndag, kanske blir det lite fler inlägg? Vi (eller snarare Rikard och hans pappa) håller på med altanen på baksidan av tomten, vi får göra lite på vardagkvällarna då varje helg de närmaste månaderna kommer att tillbringas på agilitytävlingar.

På tal om tävlingar så var vi ju iväg i helgen, valborg firade vi min lillasyster som fyllde år,  fortsatte sedan ner till sommarstugan i Nyköping och sov över där för på fredagsmorgonen skulle vi vidare till Söderköping och tävla. Riikard körde lag och både Lova och Thea deltog i en inofficiell agilityklass. Jag kände redan en stund innan start att Thea var lite avig, ville ine riktigt komma igång och var lite fjäskigt låg. Försökte peppa igång henne och lyckades väl inte så bra, hon genomförde banan felfritt med det gick långsamt och hon var ganska tittig. Jag blir inte klok på denna hund. Det känns så himla synd att hon inte vill visa den kapasiteten hon besitter, när det gäller lekar och att jaga bollar tar hon lätt Lova i fart. Men när hon inte känner sig 100% trygg blir hon som förbytt. Lovas lag kom tvåa i en klass och vann den andra.

Direkt efter tävlingens slut fortsatte vi till Tranås, Rikard hade gjort en miss när han bokade boende och det låg alldelles för långt från tävlingsplatsen så han hittade ett vandrarhem som låg närmare, det visade sig typ vara Frankensteins källare vi skulle bo i. Vi fick hela källarplanet till vårt förfogande då vi hade hundar med oss, men de flesta dörrar var låsta med stora hänglås från utsidan. Hursomhelst sov vi utan större bekymmer två nätter där. Resultaten varierade, bäst lyckades Lova i Exclusive-klasserna där hon kom tvåa respektive fyra och klättrade från tionde till fjärdeplats totalt i serien. Utöver det blev hon tvåa i en hoppklass som bäst. Vi var klara tidigt på söndagen och var hemma redan runt 16:00.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Thea ser jättefin ut på träning! Tror du inte farten kommer på tävling när hon blir mera säker? Winnie springer också långsammare på tävling, det är ju så mycket att titta på;-) Blir väldigt sugen att träna Winnie när jag ser Thea men än dröjer det väl några veckor tills jag kan träna igen...Vi ses till helgen?!

Kramar Jenny och tjejerna.

2009-05-07 @ 18:22:50
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Jenka1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0