Grillfest!

Idag var det grillfest på dagis, eller ja, så festligt det nu kan bli med grillkorv. Jag fick gå en timme tidigare från jobbet och vi stressade in på dagisgården kvart över fyra. Gräsmattan var redan full av föräldrar, syskon och dagisbarn. Hittade Helena vid grillen och vi satt oss vid dem. Rikard hade packat ihop allting innan han hämtade mig och hade lagt ner både papperstallrikar, plastmuggar, grillspettspinnar och engångsbestick, för att äta korv med bröd?! Haha... Ungarna skulle uppträda med några sånger, Celine satt still ett par minuter och lagom till de började spela på gitarren hade hon tröttnat och kom och satt sig hos oss istället. Jag försökte muta upp henne med kakor, men det gick inget vidare. Hon sprang sedan bort till kanan och åkte. När vi började plocka ihop alla sakerna så kom regnet. Hela dagen har det annars varit kanonväder, jag har tillbringat arbetsdagen i Aspuddsparken, kollat på djur och ätit matsäck, mysig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0