Overall-ångest

Idag när Celine hämtades på dagis önskade personalen att hon hade overall istället för jacka och överdragsbyxor som vi hade klätt henne i. Anledningen var att det lätt blev en glipa mellan plaggen som gjorde att hon blev kall i ryggen, såklart, känner mig lite dum som inte tänkte på det :( Förskolan är ute mycket på dagarna och varje tisdag är de i skogen hela dagen, de till och med äter lunchen ute, så givetvis ska hon inte behöva frysa. Problemet är att hon i dagsläget inte har någon passade overall. Den jag fyndade på rean i slutet av förra vinter och hoppades skulle passa i år är på tok för stor, jag tror inte ens att hon kommer att växa i den till mars, snarare till nästa år. Jag chansade och köpte en likadan Didriksson, fast i storleken under på Tradera, tyvärr visade det sig att den vart tight på längden istället, knäppt att det skiljer så himla mycket mellan storlekarna och inget mellanting finns det heller. Grävde fram hennes po.p-overall från förra vintern, den funkar precis ett tag, men absolut inte hela vinter. Så nu står jag alltså här med tre oanvändbara overaller. Det viktigaste är att den är vattentät och lätt att röra sig i. Inte allt för tjock, förra året var hon inte kall en enda gång, snarare svettig, vi har ju inte så kalla vintrar här, mest slaskiga. Samma med skor, vattentäta är ett krav, i år kör vi på Viking Gore tex, hoppas de håller vad de lovar. Jag ska ut på overalljakt i veckan, drömmen vore en regnbågsrandig Molo-overall, men inte ens jag tycker att de är värda priset... fast det är klart, hade jag inte pajjat spishällen igår hade jag ju kunnat lägga de pengarna där istället. Om inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0