Träning och kurser

Direkt efter jobbet idag hämtade Rikard mig och vi åkte till klubben för att träna. Alla hindrena har nu flyttats upp till grusplanen vilket gör att underlaget är perfekt även om det regnat en massa. Nackdelen är att hindrena måste plockas undan varje gång, vilket gör att det tar en himla tid och massor av slit att först bära ut dem och sedan få in alla när man är klar. Idag blev det ett par hopphinder, slalom, tunnel och däcket som vi orkade ta fram. Tränade med fokus på slalomingångar i olika vinklar med störning av andra hinder mycket nära. Det gick rätt bra, tror faktiskt att Thea känner att jag tränar helt kravlöst nu och med inställningen att det "inte spelar så stor roll", hon skuttar runt och kör på sitt lekfulla speciella sätt, inte med någon vinnarskalle direkt, men hon är iallafall glad.
Lova satsar fullt i allt hon gör, så även idag. Till våren ska vi hålla kurser igen, det har vi inte gjort sedan innan Celine föddes av den enkla anledningen att det helt enkelt inte funnits tid. Det gör det väl egentligen inte nu heller när man dessutom vill satsa på sina egna hundar, men det ska nog gå. Rikard ska hålla en kurs för ekipage som gått fortsättningskurs och vill ut på tävlingsbanorna, jag ska ha en nybörjarkurs.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul med kurs! Det är väldigt utvecklande för en som hundtränare tycker jag. Hoppas du får många bc då ;)

2009-11-25 @ 07:34:09
URL: http://Www.pudelbus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0