Mikafilm

Här kommer den utlovade filmen, jag klippte hej vilt, så tro inte att verkligheten är så perfekt som det ser ut på film. Kanske skulle fixa en film där allt misslyckat finns med, som Celines akuta bajsnödighet (vaför blir hon alltid nödig när jag ska filma?!) den pratsjuka grannen som plötsligt dök upp, Mikas jakt efter en unges boll och blodincidenten när hon bet sönder mitt nagelband.



4½ minut film varav säker 70-80% är lek, kanske inte så kul att se, men det är ju faktisk så min valpträning är upplagd, lekfullt. Försök att bortse från att jag säger "Duktig tjej" typ hundra gånger, haha...

Kommentarer
Postat av: Annika

Varför går man baklänges? Nyfiken..

2010-04-27 @ 10:30:50
Postat av: Michaela

Förmodar att du kommer att använda "mellan benen" som startprocedur i Agilityn. Vad är det som gör att du väljer den typen av start? Är det lättare att få hunden på rätt plats eller hur tänker du :)Jag har sett en del som använder den typ av start och den verkar smidig med en större hund. Men Eo är det lätt att bara lyfta och sätta ner på rätt plats. Jag funderar nämligen på vad jag vill ha för startprocedur med Pana :P

2010-04-27 @ 10:39:27
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Anonym

Annika - i huvudsak är det ett sätt för mig att jobba upp en kontakt och ett sätt att samarbeta med Mika. I andra hand är det tänkt att hjälpa till inför fria följet, att hitta position och känsla. Men mest gör vi det för att det är roligt att träna och jag har hittills undvikit övningar som är för lika färdiga lydnadsmoment. Var sak får ha sin tid och nu testar vi oss bara fram utan att riskera att "förstöra" något för framtiden :)

2010-04-27 @ 13:51:59
URL: http://www.villemo.se
Postat av: Sandra

Michaela - Jag har faktiskt inte funderat på om jag ska använda "in mellan benen" som startprocedur. Anledningen till att jag började med det nu var att mika har börjat med tendensen att vilja hoppa undan och busa när jag ska plocka upp henne. Att göra ett moment av det kanske får henne på andra tankar :)

2010-04-27 @ 14:00:22
URL: http://www.villemo.se
Postat av: Michaela

Ok. Det är smart att ha en specifikplats som de får söka sig till och inte nödvändigtvis fotposition. Pana går in mellan benen självmant, jag kanske borde ta tillfället i akt och fånga beteendet och göra något bra av det :P

2010-04-28 @ 10:04:58
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0