Skotträning och kurs i ösregn

Efter att ha jobbat tioochenhalvtimme med sjukt ont i ryggen kändes det ganska jobbigt att veta att jag hade tvåochenhalvtimme kurs i ösregn framför mig. Rikard mötte mig när jag slutade och vi käkade kebab till middag, direkt efter det åkte vi till klubben. De verkar alltid ha skotträning på onsdagar mellan sex och halv sju så även den här gången höll vi oss inomhus under den tiden, Mika verkade dock inte bry sig ett dugg. Lova tränade lite innan kursen startade. Två tappra elever kom trots vädret och de var så himla duktiga! Tiden gick fort trots vädret och vi fick ut väldigt mycket av kurstiden eftersom det blev minimalt med väntan. Rikard hade hand om Mika under tiden och hela kvällen hade de övningar med tillhörande skott på Livgardet, riktigt rejäla smällar och skottsalvor och Mika skötte sig hur fint som helst. Nästa vecka tror jag säkert att hon kan vara ute under skotträningen. Känns lite svårt att veta vad som är bäst, samtidigt som att jag vill att hon vänjer sig genom att utsättas för skott så vill jag ju inte att hon blir skrämd. Hur går man smidigast till väga? Efter kursens avslut var jag dyblöt och iskall, Rikard lämnade mig på jobbet där min moppe stod och väntade på att bli hemkörd, så ytterligare tio minuter i regn och kyla, dessutom var det kolsvart. Nu är vi iallafall äntligen hemma och håller på att tina upp. Jag ska strax krypa ner i sängen och kolla lite på TV, imorgon är jag ledig och har en tid hos naprapaten för att kolla upp min rygg som det varit mycket problem med ett tag. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0