Summering av Söderköping



Jag följde som sagt var med Rikard till Söderköping idag. Egentligen kände jag mig så trött på bilåkande och långa dagar på resande fot att jag hade tänkt att stanna hemma, men eftersom klass 3 inte började förrens efter klockan tolv fick vi sovmorgon och jag pallrade mig iväg iallafall. Alla hundarna var också med och Mika fick för första gången vara med på en tävlingsplats.



Hon såg ganska förvånad ut när hon möttes av alla hundar och människor, som tur var är hon en frimodig, social och glad hund som enkelt fann sig i situationen och ville hälsa på nästan alla hon kom åt. Mika träffade sin kullbror Sonny (som är jättelik henne utseendemässigt) och efter lite hälsande satte de igång att brottas.









Mika hann även ta några fler brottningsmatcher och busa med ett par hundar och vi räknade med att åka hem mede en riktig trött valp. Trodde vi ja. Med en halvtimme kvar av resan ser vi plötsligt Mikas musse pigg-öron sticka upp i backspegeln, då har hon ätit sig ut ur tygburen och glatt for hon runt i kombiutrymmet lycklig över sin nya mycket rymligare plats att vara på. Nu blir det inköp av metallbur. Resultatet då? Rikard och Lova började med agilityklassen och tog sig i mål felfria om än lite svajigt, det räckte till en andraplats. I hoppklassen fick de fem fel när hon missade ett hopphinder. Vi har haft en bra dag i Söderköping!


Kommentarer
Postat av: Britt

Kul med bilder på syskonen. Ja, de är verkligen lika :-) Så Mika har också ärvt "aktiva tänder". Det har både Sol och Dis också (tyvärr). Kram

2010-04-25 @ 21:25:47
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol
Postat av: ullis,diesel&maq

Kul att få se lite av Sonny :) Vore trevligt om vi kunde ses allihopa snart. Ser ut som att alla har lite flygiga öron just nu ;)

2010-04-26 @ 00:05:34
URL: http://www.dengrymmes.cybersite.se
Postat av: Michaela

Hmm. Dessa bctänder. De kan äta sig igenom vad som helst:P

2010-04-26 @ 09:40:06
URL: http://www.5fel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0