Vilken morgon

Herregud vilken jobbig morgon vi har haft! Allt började bra, klockan ringde som vanligt strax efter fem och jag rastade och matade hundarna. Rikard, som är betydligt snabbare än mig på morgonen låg kvar ett tag till i sängen medan jag började göra mig iordning. Vid sex gick vi ner tillsammans och åt frukost, hundarna fick följa med och Celine fick en flaska välling i sängen. Efter att vi ätit upp lämnade vi alla hundarna nere, vi skulle ju bara gå upp och klä på Celine innan vi skulle åka mot jobben. Efter fem-tio minuter reagerade jag på att det "lät konstigt" en trappa ner och bad Rikard gå ner att kolla medan jag borstade Celines tänder. Han hittade Mika med batterier i munnen och lätt panik utbröt. Hon hade alltså tagit sig upp på köksbordet via en av stolarna som var utdragen och tagit en liten handfläkt vi köpte i Thailand, tuggat sönder den så att de tre batterierna som var i hade ramlat ut. De hade hon bitit på allihopa och ur något hade det kommit ut svart vätska. Rikard tog henne till duschen och tvättade tassarna som hade fått lite svart klet på sig, sköljde munnen och borstade hennes tänder. Jag ringde under tiden Bagarmossen som hänvisade till giftinformationen. Jag förklarade läget och hon sa att om det läckt ut vätska ur batteriet var det risk för frätskador och att vi skulle hålla henne under uppsikt. Vi kollade henne hela tiden under en halvtimme och hon var helt normal, alla slemhinnor i och runt munnen såg ut dom vanligt och jag bedömde att vi inte behövde åka in till veterinären. Efter mycket om och men kom jag iväg till jobbet och Mika är nu hos Rikards föräldrar, jag har pratat med dem flera gånger och lilltjejen mår bra. Jag känner mig helt slut och dagen har knappt börjat.

Kommentarer
Postat av: Gun

Vilken tur att de gick bra. Nu kan nog dagen bara bli bättre. Kram

2010-04-16 @ 09:39:08
Postat av: Theresé

nämen fy... Tur att det gick bra och att hon verkar pigg =) Säger som Gun, nu kan nog dagen bara bli bättre.

2010-04-16 @ 09:44:56
URL: http://www.stis.se
Postat av: Sari

Vilken jädrans morgon!!! Gud, vad skönt att allt gick bra!!!

Postat av: Eva

Usch vad dramatiskt, man blir ju så himla orolig när nåt sånt där händer! Skönt att det gick bra! Kram <3

2010-04-16 @ 10:55:39
URL: http://seglinge.se
Postat av: Michaela

Vad läskigt.. Tur att det gick bra. De är allt bra påhittiga de små. Jag hittade Pana på bordet igår och hon gick mest omkring och tyckte att det verkade som ett bra ställe att vara på :P

2010-04-16 @ 13:08:08
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Carina

Ja dem små liven kan verkligen skräma en och allt händer så snabbt. Skönt att det gick bra.

Ha det bra

2010-04-16 @ 21:12:12
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0