Färgar håret, men njuter inte.

Klockan är tio en måndagkväll. Jag ska precis ta en dusch när jag kommer på att jag faktiskt skulle behöva färga håret, solen har blekt det och det ser allmänt trist ut. Lyckligtvis har jag några förpackningar färg som står på badrumsskåpet. Sagt och gjort. Stänger in mig i badrummet och när halva flaskan är tömd sticker det i ögonen och näsan av den obehagliga lukten, innan jag är helt färdig känner jag mig yr och börjar få lätt huvudvärk. Ironiskt nog går det tydligt att läsa att färgen ska appliceras i torrt och otvättat hår, så långt allt väl. Sedan kommer det; njut av den fruktiga doften. Jag njuter inte och kan för mitt liv inte känna den fruktiga doften. Om tjugo minuter vet jag om färgen blev bra iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0