Älska tandläkaren!

Jag känner mig så lättad och glad att undersökningen är över att jag log hela vägen hem. Tandläkaren Ulla var en gullig tant som utstrålade lugn och erfarenhet. Jag försökte på en gång att bortförklara varför jag inte besökt tandläkaren oftare, hon struntade i det och berömde mig istället för att jag tog tag i det och kom idag. Rätt taktik. Två hål hade jag, ett nytt och ett vid en gammal lagning. Herregud, hon kunde lika gärna ha sagt att jag vunnit hundratusen på lotto, så glad kände jag mig. Två hål, det är ju ingenting, jag hade nästan räknat med ett par rotfyllningar och några utdragningar. Nästa glädjebesked kom i kassan, 40:- fick jag betala för undersökningen! Tack vare tandvårdsbidraget som alla får varje år (och som tydligen får sparas i två år om man inte utnyttjar det) fick jag ett avdrag på 600:-. Nu ska jag laga första hålet om två veckor, det andra får nog bli efter Thailand, jag tror inte jag hinner innan.

Det här måste firas, med ett stooort glas cola! Haha!!

Kommentarer
Postat av: Katrin

Vad skönt! Grattis :)!

2010-02-25 @ 12:43:37
Postat av: Britt

Skönt att det gick bra. Jag var hos tandhygenisten idag. Känns också skönt när man varit där :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0