Härlig första dag!

Vi ställde klockan på åtta imorse och gick upp för att äta en goood frukost. Det är nästan det bästa med att bo på hotell, frukosten! Därefter gav vi oss ut i backen, vi bor jättebra, precis ovanför Åre by. Vi såg att solen sken på toppen och tog kabinbanan direkt upp dit.


Det var rätt trångt i kabinen, 85 personer tryckte de in i varje!


Vädret var helt underbart, det var rätt kallt, men man kände knappt det och solen värmde bra.


På eftermiddagen tog vi en paus med varm choklad härinne.

Vi åkte nästan till halv fem när liftarna stängde, gick bara in och lämnade brädorna och bytte skor och gick sedan ner till byn. Det är himla mysigt med alla små butiker och restauranger, jag köpte bara en mössa till Celine, det var allt jag hittade som jag ville ha. Vi käkade middag och handlade lite gott till kvällen som vi tog med oss tillbaka. Nu ligger jag i sängen och kollar OS, Anja körde precis och det var en lättnad att se henne helskinande ta sig ner, efter gårdagens vurpa. Åre är verkligen kanonbra, varierad och häftig åkning och framförallt långa pister!


Kommentarer
Postat av: Britt

Vad härligt ni verkar ha det! Njut av det fina vädret för här är det grått och snöigt. Tyvärr måste du nog härda ut c:a 2 veckor till innan jag har bestämt mig. Hör av dig när du är på hemväg. Kram

Postat av: Anna

Å vad härligt det ser ut, det vattnas i munnen bara jag tänker "hotellfrukost" :-D

2010-02-19 @ 09:33:05
URL: http://www.pudelbus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0