Pulkabacke på tomten?

Häromdagen skottade vi av vårat tak och det resulterade såklart i en gigantisk hög av hårt packad snö på tomten. Så stor att Celine sulle kunna använda den som pulkabacke om hon ville. Så stor att vi får klättra över den om vi ska ut. Så stor att källaren antagligen vattenfylls när den börjar smälta. Därför kände vi oss tvugna att försöka minska ner den, eller iallafall flytta snön längre bort från huset. Projektet visade sig inte vara helt enkelt och jag hör snöslungan gå än, lite bättre blir det nog iallafall. Herregud, den här vintern, den lär gå till historien och vad ska Celine tro nästan år om vi har en "normal" vinter med tre centimeter snö som ligger kvar i fem dagar och sedan slask i tre månader? Hon tror ju att det är såhär det ska vara. Jag gillar snön, det är ju fint och kul för barnen, men himla jobbigt och opraktiskt också. Nu räcker det.





Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

Jag minns min barndoms vintrar som såhär. Senast det var såhär var tydligen 1987, jag var sju år och det har visst satt sig i minnet!

2010-02-07 @ 21:17:51
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Sofia

Fin hon är i nya overallen!

2010-02-10 @ 22:28:45
URL: http://hejhejbebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0