Sommarens tävlingsplanering

Igårkväll satt Rikard äntligen igång med att planera inför den kommande tävlingssäsongen. Tidigare har det oftast varit jag som styrt upp och anmält till tävlingar, men eftersom jag inte kommer att ha någon tävlingshund i år så har jag överlåtit det mest på honom. Summeringen blev att våren inleds ganska lugnt med två tävlingshelger i mars, samt två i april. I maj blir det tävling de tre första helgerna. Juni verkar väldigt lugn och som det ser ut nu blir det nog bara SM. Juli däremot är fulltecknad med landslagsuttagning, kurs på Finnbogård och utöver det fyra tävlingar, däribland Gotland. Augusti fortsätter intensivt med tävlingar varenda helg och efter tre tävlingshelger i september är det slut. Helt tomt i tävlingskalendern (om det inte blir en tur till VM förstås...).

Det känns lite skumt att bara få titta på en hel säsong, som tur var kommer jag nog att ha händerna fulla av en valp iallafall, det känns kul, hon kommer att vara en rutinerad åskådare innan sommaren är slut iallafall.



Visst längtar man efter sommaren?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0