Valp!

Okej, jag vet att jag är urusel på att hålla mig, jag vill helst skrika ut det i radion eller något, till den som inte redan har förstått det; Jag väntar valp! Det bubblar i mig och jag vet att jag kanske inte borde ta ut glädjen alltför mycket i förskott, särskilt inte med det facit jag faktiskt har. Trots allt så vill jag ju tro och hoppas på det bästa, att allt ska gå bra. Jag måste kunna längta och njuta utan att oroa mig alltför mycket. Genast vaknade planerar-människan i mig och jag funderar för fullt på namn. Valparna är mörka, i det närmaste helsvarta och direkt när jag såg första fotona i mobilen kom namnet Sot över mig, sotsvarta valpar, varför inte? De flesta jag har nämnt namnet för gillar det, jag tvekar dock lite, kanske låter det för mycket som en hane? Ett annat namn som vi pratat om tidigare är Mii (eller eventuellt My). Låter gulligt, kanske för gulligt? Jag vill inte att namnet är för långt, helst tre eller fyra bokstäver och givetvis inte för likt de andra hundarnas namn. Jag har tid på mig att fundera iallafall. Åtta veckor, det är en halv evighet, men på sätt och vis känns det ändå skönt. Minnet av Kim är så färskt, att få en hund hem just nu hade nog varit jobbigt. Nu har jag tid att långsamt bygga upp en ny relation till nya valpen. Under tiden har jag en del kul saker för mig som kommer att göra att tiden går fort. Om drygt två veckor åker jag och Rikard till Åre och i mars sticker vi till Thailand, när jag kommer hem är valpen leveransklar och snön har förhoppningsvis smält bort. Tänk vad konstigt livet är, den 1 januari hämtade jag min efterlängtade Kim, exakt en månad senare, den 1 februari föddes min nya hund. Det kommer att bli en härlig vår trots allt.

Kommentarer
Postat av: Britt

Roligt att du trots allt kan känna dig så positiv. Jag har räknat ut att det blir leverans måndagen före påsk. Sot tycker jag är jättefint men som sagt, det finns ju lite tid att fundera på. Kram

Postat av: Malin Swift & Prim

Härligt att du orkar börja om så snart. Lycka till med valpen.

2010-02-02 @ 20:16:33
Postat av: Eva

Sot är jättegulligt och passar ju bra på en svart Sol-dotter :)

2010-02-02 @ 21:23:00
URL: http://seglinge.se
Postat av: Malin

Vad roligt!

Vad glad jag blir för din skull!

Kram

2010-02-02 @ 21:53:35
Postat av: Anna

Åå vad härligt det känns, jag är så himla glad för din skull och ser verkligen fram emot det här. Valparna är ursöta!!!!

2010-02-03 @ 06:40:35
URL: http://Www.pudelbus.com
Postat av: Åsa o Lovis

Sot är gulligt och visst kan en tik heta det! Mii är åxå fint, ett namn jag funderat på själv på sistone. Men med tanke på de åååår det verkar vara tills jag kommer skaffa valp så får du ta det namnet :)



Lycka till, jag håller tummarna för att allt ska gå som smort den här gången!

2010-02-03 @ 07:38:27
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Annika

Jag håller på Mii, men jag är i-galen... Sot är lite "kattigt". Men det är väl som med namn på barnen man har olika minnen och förknippar vissa namn med positiva andra mindre positiva personligheter. Sååå glad för din skull att det föddes tikar efter bästa Solen! Lycka till!

2010-02-03 @ 10:13:08
Postat av: Mikaela

Mysigt med en ny valpis i hushållet!

Är det bc det med?

Sota är ju annars ett namn som kanske låter mer tjejigt än "bara" Sot? Även fast både Mii och Sot är söta namn :)

2010-02-03 @ 19:38:19
Postat av: Petra

Åh vad härligt att du har en ny valp att glädjas åt och vänta på!

2010-02-04 @ 00:07:26
URL: http://petrasbc.inc.se/
Postat av: Birgitta, Ida & Hugo

Misstänkte att det var en liten stjärna på gång!

Kul för Er!! :)

2010-02-04 @ 07:31:08
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Chlea
Postat av: ullis,diesel&maq

Helt övertygad om att du kommer bli nöjd med en Soldotter för hon är en jättemysig o glad hund :)Hon har varit med mig på jobbet(dagis) några ggr o funkat hur bra som helst med alla barnen. Helt övertygad om att du får "behålla" Kims syskons ägare som vänner plus få fler nya trevliga bekantskaper genom det nya lilla underverket. Mer sol åt folket!

2010-02-05 @ 17:34:57
URL: http://www.dengrymmes.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0