Halva lördagen.

Halva dagen har gått och vi började med en sovmorgon till halv elva. Det var så helgerna såg ut innan vi fick barn, det minns jag nu. Efter frukosten åkte vi och tränade med hundarna, molnigt men jättevarmt.

Mika fick i första hand träna på att bara vara medan Lova tränade, det var nog det svåraste och jobbigaste vi ägnade oss åt idag. Jag tränade lite lydnad på agilityplanen med henne också, efter att hon har fått prova ett par tunnlar tidigare så har agilitybanan blivit ganska laddad och j ä t t e k u l om du frågar Mika. Jag bestämde mig för att visa att allt inte handlar om att tokspringa där, utan att man kan ligga plats och träna andra lugnare saker också. Gick rätt bra.

Rikard provade några svängar a' la Lisa Frick och jag blev så sugen på att testa att även Joker fick prova. Han fattade förvånansvärt snabbt och lätt. Joker är nog en hund som hade haft stor nytta av det hon förespråkar, han fick alltid stora vägar och var jättesvår att tighta upp.

Nu ska jag måla balkongen och ikväll ska vi på bio. Livet utan barn var det ;) 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Var är den utlovade filmen, då? ;-)

2010-07-17 @ 17:33:25
Postat av: Sandra

Jenny - Den kommer. Nog.

2010-07-17 @ 23:09:14
URL: http://www.villemo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0