Lisa Frick-kurs



Nu är vi hemma efter två kanondagar på Finnbogård och kurs för Lisa Frick. Vi åkte redan på måndagen och mötte upp Anna för en pizza innan vi åkte till gården. Tisdagmorgon började med frukost klockan åtta sedan kursades det hela dagen, jag gick förstås utan hund eftersom jag just nu inte har någon att gå med, men Mika var med som åskådare hela tiden. Det mesta på kursen gick ut på att göra så många Jaakko som möjligt, jag har aldrig praktiserat det på tävling eftersom de inte existerade på Jokers tid, men jag kan tänka mig att det är effektivt på stora hundar eller små hundar som har svårt att svänga snävt. Eftersom jag nu för första gången har en stor hund så är det extra intressant att se dem träna. Med Mika kan det säkert bli aktuellt. Rikard fick med sig en hel del tips på övningar och sätt att tänka i träningen. Det som slog mig idag var att hennes typ av handling alltid såg så mjuk och harmonisk ut, inga ryckiga rörelser. Behagligt både att se på och säkert också att köra.



Det var så himla varmt att vi åkte iväg på lunchpausen igår för att bada hundarna, Mika testade för första gången att hoppa från en brygga och var totalt orädd, kastade sig ut i vattnet. Hon är helt galen den valpen, nu ska vi jobba stenhårt med passiviteten, hon går lätt upp i varv när andra kör agility och blir helt döv när jag försöker kommunicera med henne och jag får en känsla av att det inte kommer att bli lättare :/


Kommentarer
Postat av: Michaela

Tar tacksamt emot tips om hur man får sin ena hund titta på den andra hunden utan att jaga, skrika, tugga av sitt koppel när man tränar agility.. Och slippa sätta dem i bilen :P Har det problemet med Pana också.. Gahh.. Det blir ingen lugn och ro när man tränar. Bara en massa frustration :(

2010-07-15 @ 11:51:02
URL: http://hundrelaterat.blogg.se/
Postat av: Britt

Ska bli kul att höra mer om kursen. Härligt med höra att hon tar efter Sol, både vad det gäller badandet och agilityn, ha ha. Dis älskar också att bada men hon badar på ett mera värdigt sätt :-)

2010-07-15 @ 20:54:07
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0