Sett mer av Skåne

Nu är vi tillbaka på vår fasta punkt här nere i Skåne. Vi har fått låna en hel villa till vårt förfogande så det är perfekt. Efter att vi ätit lunch i Simrishamn fortsatte vi till Stenshuvud, en nationalpark och vi gick ner till en lång fin sandstrand. Tyvärr var det så kallt i vattnet att jag bara doppade tårna. Vi passerade därefter Kivik och kollade på tusentals äppelträd. Slutmålet blev Åhus och den vad jag förstår berömda Otto-glassen. Jag tog två kulor med smak av marängswisch och polka, stor som en hel middag och jättegod. Jag saknar Rikard, Celine och hundarna massor! Här finns förvisso både hundar, småbarn och män, men eftersom jag föredrar mina egna fungerar de inte som några vidare substitut. Bara en dag kvar nu, på onsdagmorgon åker vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0