Tävling ikväll och hästminnen.

Väntar på Rikard som snart kommer hem. Ikväll ska vi ska på en tävling som Stockholm södra BK har, det ligger ute i Ågesta och jag blir alltid lite nostalgisk när vi är i det området, man passerar nämligen Ågesta Ridklubb då och där har jag tillbringat mycket tid. Under flera år var jag där nästan varje dag och red, pysslade med hästarna och umgicks med kompisar. Härliga minnen! Favoriten hette Comedie och var ett svensk halvblod, det var en häst som inte särskilt många tyckte om och hon i sin tur tyckte inte heller om särskilt många människor, men vi hade ett speciellt band. Helt klart den hästen som har betytt mest för mig. Idag rider jag inte längre mer än sporadiskt, ju mer tid hundarna tog desto mindre blev det över till hästarna. Kanske tar jag upp det igen längre fram, vem vet.

Jag har gjort supergoda sallader med kyckling och couscous som vi ska ha med oss och äta ikväll, Celine ville hellre ha makaroner och korvbollar med sig. Funderar på vad man ska ha för kläder på sig. Blir det kallt till kvällen?


Kommentarer
Postat av: Maria m Eros & Dex

Jag gissar på att det inte blir kallt, men tror det kan finnas viss risk för mygg :(

2010-07-08 @ 15:36:23
URL: http://eros-vovven.blogspot.com
Postat av: Åsa o Lovis

Jag tror att många som håller på med hund idag är gamla hästtjejer. Många i mitt gäng är det, och jag själv... Det är lixom lättare att ha en hund hemma än en häst...

2010-07-08 @ 22:25:05
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0