Tropisk natt?

Vi kom precis hem från Kista centrum, när vi kom ut var luften alldeles ljummen och det kändes nästan som att vi var utomlands. Vi satte oss i bilen och solen var på väg ner, termometern visade 26 grader. Härligt! Här hemma är det tomt trots tre hundar, för Celine åkte imorse iväg med sin mormor och morfar på semester norrut, så nu är vi utan barn fram till slutet av veckan.

Vi shoppade lite i Kista, käkade middag på Levinskys och såg Eclipse på bio. Egentligen är overkliga filmer av science fiction-typ inte alls min grej, jag blir oftast bara irriterad och skrattar åt alla overkliga figurer och löjliga krafter de har. Förra veckan fick vi ändå ett ryck och såg både Twilight och New moon, efter det var jag tvungen att se även den tredje filmen och nu känner jag att det gärna får komma en fjärde. Jag kan bli otålig av att kolla på långa filmer och lite rastlös, börja kolla på klockan och så. Eclipse var över två timmar, trots det var jag nästan besviken när filmen var slut, lite längre hade den kunnat få vara. Det måste räknas som ett gott betyg.

Ska nog gå ut och träna lite med Mika nu, hon var helt koko när vi var på klubben idag, tyckte värmen var urjobbig och sprang bland annat in i platta tunneln och la sig i skuggan. Är valpar mer värmekänsliga än vuxna hundar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0