SM-packning och Glad Mika

Direkt efter jobbet idag mötte jag upp Rikard, vi tog en snabb middag på vägen och åkte till klubben. Med tjugo minuter kvar till mötet vi skulle på började passade jag på att träna lite med Mika. Jag är löjligt sugen på agilityn, fast jag vet att hon är liten och att det inte direkt tjänar någonting till. Förutom att det är himla roligt förstås. Tidigare har hon fått testa de runda tunnlarna några gånger, hon tyckte direkt att det var väldigt roligt och blev på gränsen till besatt. Så fort vi landade på klubben ville hon dra dit och tokrejsa i tunnlarna så jag la ner det ganska snabb. Idag fick hon springa runt ett par hinderstöd och gjorde det med bravur och stor glädje. När vi ändå var igång testade vi platta tunneln också. Jag säger bara det. Hon är en fuskhund. Hata mig om ni vill, men det är ju läskigt hur snabbt och enkelt de lär sig. Det svåraste verkar ju vara hur man får dem att inte lära sig saker hela tiden. Allt fastnar ju direkt, både positivt och negativt förstås. Varför väntade jag så länge med att skaffa BC? Det här är grymt kul och jag har en glad Mika igen, trots att tratten sitter på just nu!

Nu borde jag ta tag i packningen till SM, vi åker redan imorgon förmiddag för jag vill stanna och shoppa längs vägen och göra en massa andra saker så det lär nog ta hela dagen ändå innan vi är framme. Vi har bokat stuga på campingen som ligger precis vid skutberget och på fredag dyker Rikards familj upp också. Ska bli så himla kul! Hoppas vädret blir lite bra också, som det ser ut nu får jag packa ner alla typer av kläder, för både sol och regn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0