Vallning hos Eva

Vi har haft en helkväll hos Eva i fårhagen med vallning, korvgrillning och fika. Mika har egentligen bara träffat får en gång och det var samma dag som jag hämtade henne hos Britt, så hennes erfarenhet av får är lika med noll. Jag hade ingen aning om hon skulle gilla det, bli rädd eller inte bry sig alls.



Mika tyckte mest fårbajset var intressant, någon gång när fåren satte lite fart tittade hon upp, annars var nosen i marken mest hela tiden. Hon är ju bara fyra månader, så någon panik verkar det knappast vara, intresset vaknar nog med tiden. Nu tänkte jag att vi ska försöka besöka lite olika får under avslappnade förhållanden för att bli lite vana, både hon och jag.



Det var roligt och intressant att se de andra lite äldre valparna. Jag fick testa att själv flytta fåren och även prova att valla lite med Kellie. Svårt och förvirrande innan man förstår allt och har koll på sig själv, hund och ett gäng får, men roligt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Du kan väl komma upp till mig och hälsa på får någon dag!

2010-06-05 @ 19:37:26
Postat av: Sandra

Ja Malin, det gör vi gärna! :)

2010-06-05 @ 21:02:26
URL: http://www.villemo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0