Vi skulle ha köpt en studsmatta istället...

Igår fick vi äntligen upp och fyllde poolen vi köpte för ett tag sedan. Vilket projekt. Det började med att jag entusiastisk slet upp förpackningen, vecklade ut poolen och ställde den på platsen vi tänk oss. Så lång allt bra. När vi hade fått i ett par centimeter vatten insåg vi att allt samlades på ena sidan. Att marken lutade lite visste vi, men inte så mycket som det faktist visade sig att det gjorde. Suck. Bara att tömma ut vattnet och åka och köpa jord. Med nedlastad bil for vi hemåt igen och öste ut tio säckar. Någon timme senare var poolen och vattnet på plats, Celine ville såklart bada direkt, men termometern visade på tretton grader, så det blev ingenting med det. Plockade fram teststickorna och inte ett värde var bra, för lågt PH, givetvis för lite klor (eftersom vi inte haft i något) och det sista som mätte något jag inte ens kommer ihåg vad det hette var det också för lågt värde på. I med PH-höjande medel och fem klortabletter. Senare läste jag på förpackningen att man skulle ha i en klortablett om dagen. E n o m d a g e n. Det här kräver ju mer jobb än ett spädbarn.



Idag när jag kom hem från jobbet ryckte jag hoppfullt fram en ny teststicka och doppade den i vattnet. Det syntes iallafall att vi haft i något i poolen, men både ph och klorvärdena var i lägsta laget, meeeera kemikalier. Jag kommer att kunna bleka håret i poolen innan vi är klara... 19 grader visade iallafall termometern idag. Imorgon kanske Celine kan ta premiärdoppet?

Kommentarer
Postat av: Maria Eros Dex

Ja, det är lite pyssel med en pool, även om den är liten... Men sååå härligt att kunna ta sig ett dopp när man vill :)

Såg denna på reklam, vet inget om den, men kanske värt att testa för att slippa undan endel jobb...

http://www.rusta.se/aqua_7_klor_p75901057.html

2010-06-28 @ 22:07:53
URL: http://eros-vovven.blogspot.com
Postat av: Åhza

Håret kommer inte bli blekt, det kommer bli grönt! Fråga mig... ;-D



Tror Celine kommer tycka det är toppen med pool när den blivit lite varmare. Leoni älskar den!

2010-06-29 @ 07:40:42
URL: http://ahzaleoni.wordpress.com
Postat av: Michaela

Hos oss blev det en studsmatta istället :P Men nästa år så kanske det blir en pool...

2010-06-29 @ 08:30:53
URL: http://hundrelaterat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0