Vilken kanondag!

Vi har haft en så himla bra dag idag. Till att börja med blev jag oväntat ledig, då jag igår jobbade sent igår fick jag det som kompensation. Halv nio gick Celine och jag upp, himlen var helt klarblå och solen strålade. Redan där kände jag att det skulle bli en fantastisk dag. Jag hade funderat på att göra om lite i trädgården (igen...) och satte genast igång med att bygga en låda att ha kryddväxterna i, tidigare hade jag planterat dem i en kruka, men misstänkte att de skulle ha svårt att övervintra i den, så jag bestämde mig för att sätta dem i marken istället.


Gräslök, oregano, citronmeliss, Timjan och lavendel

Efter en stund kom Helena och Stella och hälsade på, ungarna lekte en stund på tomten innan vi bestämde oss för att åka upp till centrum och käka lunch. Mätta och nöjda åkte vi vidare mot Barkarby handelsplats för lite shopping. Jag hittade sötaste jeansshorten till Celine och några leggings. Vi var även inne på Plantagen, så himla kul att gå där och drömma om att man har en jätteträdgård. Tyvärr är den bistra sanningen att tomten är stor som ett frimärke. Idag fick två plantor Physallis följa med oss hem.


Gott grillat

När vi kom hem var Celine inne och lekte hos en granntjej en stund. Vi grillade kycklingspett till middag och efter att vi ätit gick vi ner till sjön och badade. Nu väntar en hyrd film och lite mys. Sa jag att vi haft en bra dag?


Joker höll sig mest på land, men båda tjejerna simmade.


Mika och jag tar ett kvällsdopp.


Kommentarer
Postat av: Theresé

Åh ser riktigt skönt ut o bada.. Men var det inte kallt??

2010-06-23 @ 21:55:13
URL: http://www.stis.se
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Låter som en kalasdag- dem gillar vi :) Kan det vara så att Mikas öron beslutat sig för att stå upp?

2010-06-23 @ 23:31:46
URL: http://www.dengrymmes.cybersite.se
Postat av: Britt

Åh, vad det ser mysigt ut när ni är ute och simmar tillsammans.

2010-06-24 @ 08:02:13
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0