Engelska a la Sandra

De som kanner mig vet att jag pratar mycket och oftast alldelles for fort. I kombination med min usla engelska har det orsakat en hel del felsagningar har nere.

En taxichauffor vill valdigt garna att vi ska aka med just honom, jag svarar:
-I think we need a bigger bil.

Pa den lilla restaurangen de har pa Freedom beach fick man forbestalla maten direkt nar man kom dit och fick en lapp med bestallningen som man sedan skulle visa upp. Nar det var dags kunde jag inte hitta den och utbrast:
-Where is the lapp. (Jag hittar inget fragetecken pa det har tangentbordet.... skumt...)

Jag handlade en vaska haromdagen och saljaren letade envist efter en tillrackligt  stor pase till den, jag tyckter inte att det behovdes och sa:
-Its okay anda. (det finns ju inga prickar over bokstaverna har, men lagg till tva over forsta a:t och en over andra i "anda" sa fattar ni)

Min stora trost ar att de flesta thailandarna ar om mojligt annu samre pa engelska an vad jag ar.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha, ha! Är precis likadan! Men lagom när man ska åka hem börjar det ändå låta hyffsat...

2010-03-25 @ 17:14:45
Postat av: Sofia

Haha precis som jag, skönt att det är fler yngre människor (som du och jag) som inte pratar perfekt engelska, annars brukar det vara jag och tanterna typ ;-)

2010-03-25 @ 21:09:48
URL: http://hejhejbebis.blogspot.com
Postat av: Petra

Hihi

2010-03-25 @ 23:38:30
URL: http://petrasbc.inc.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0