Mera jordgubbar

Jag tror inte att det finns någonting som är så mycket sommar för mig som jordgubbar. Att kunna gå ut och plocka söta, röda bär i trädgården är ju helt underbart. Idag smet jag in en sväng på Plantagen, tycker det är kul att bara strosa runt där och kika på blommor och saker, särskilt den här årstiden. Ett sexpack jordgubbsplantor fick följa med mig hem och sitter redan i jorden, det blev en tidig sort som lovade lång skördtid och angenäm smak.



Gummihandskar för engångsbruk är verkligen bra, kanon när man planterar, de vanliga i tyg är ju värdelösa så fort det är lite blött i jorden och blir äckliga med en gång. I bakgrunden skymtar morsdagpresenten till min mamma som jag kirrade på samma affär idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0