Mysteriet med gräsgödslet

Häromagen fick vi en säck med gräsgödsel av Rikards föräldrar. Jättebra, särskilt med tanke på att vår gräsmatta är lite risig på vissa ställen. Gödslet skulle helst läggas ut i regn och eftersom det var just regn i söndags så gick jag ut och kastade ut de små vita kulorna över tomten.



Garden mineral utlovade ett friskare och grönare gräs. Då kan ni tänka er min förvåning när gräsmattan nu, några dagar senare har dött där jag har kastat ut gödslet! Vad hände?


Här ser man "spåret" som jag kastat ut, som en orm.


Kommentarer
Postat av: Malin

Skumt....

2010-05-27 @ 13:14:04
Postat av: Jo

Övergödsling kan ta kål på det mesta, antar att det även gäller gräsmattor...

2010-05-27 @ 14:50:58
URL: http://rejsarally.wordpress.com
Postat av: Sandra

Jo- Ja, det kan jag tänka mig, men så mycket hade jag inte på..? De som köpte gödslet ringde butiken och förklarade läget. Vi skulle inte använda mer av det och komma tillbaka med säcken för kompensation. Vad kan det tänkas bli, en påse gräsfrö? ;)

2010-05-27 @ 19:29:05
URL: http://www.villemo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0