Shoppat i Sågmyra

På vägen upp till Gagnef stannade vi som vanligt i Sågmyra och kollade lite i butikerna. Jag är beredd att slå ett slag för denna lilla gömda ort, passerar man är det helt klart värt den lilla omvägen in dit. Det finns inte jättemånga butiker, men en lagom uppblandning som lätt håller en sysselsatt ett par timmar.



Calimero är självklart en favorit, det är en typ av butik som jag verkligen saknar här i Stockholm. I lördags blev det inte så mycket inhandlat, Celine har hur mycket kläder som helst, hon måste helt enkelt växa ur lite innan jag kan handla mer, för det finns ingen plats kvar i garderober och byråer.


En jättesöt skål köpte jag iallafall till henne, nu kommer jag att bli sugen på tårta varenda gång jag ser den.


Till min lilla skokammare köpte jag ett hjärta som jag har hängt upp brevid spegel med texten Du är unik.


En annan butik i Sågmyra som brukar få sig ett besök är Lager 157. De har mest kläder, partier av olika slag vilket gör att utbudet varierar väldigt mycket mellan gångerna. Det är sällan (läs aldrig) jag kommit ut tomhänt.


Ett par tröjor till mig själv blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0