Dagens tävling.

Idag har vi varit hela dagen på Nynäshamns BK. Det var bara fem grader ute när vi gick upp, men under dagen sken solen och det blev riktigt varmt. Celine har haft det toppen och lekt med sina agilitykompisar hela dagen. Första klassen vann Lova på ett fint lopp, i agilityklassen fick hon en vägran in i slalomen och Rikard diskade henne senare på ett kontaktfält.



När vi skulle packa ihop och åka hemåt hade Rikard Lova med sig när han bar saker till bilen. Då hände det, Lova blev biten strax över ögat av en annan hund. Jag var inte med just då, men Rikard ryckte upp Lova i famnen och kom och berättade att hon blivit biten. Jag i mitt förvirrade tillstånd trodde först att hon blivit ormbiten, men fattade snart att så inte var fallet. Först såg det inte så farligt ut, men hon hade fått som ett jack som går att öppna. Veterinären Karin kollade på det på plats och tyckte att det såg förhållandevis bra ut, fina sårytor och inga fickor. Tur i oturen att det inte träffade en centimeter längre ner för då hade det gått rakt i ögat istället. Nu ska vi hålla det rent och öppet så ska det nog ordna sig, även om det såklart är tråkigt. Särskilt att det händer just Lova som är en genomsnäll hund, hon går aldrig fram till andra hundar, tittar oftast inte ens på dem utan undviker all kontakt, ingen hund som muckar gräl eller mäter sig överhuvudtaget. Vi tröstade henne med en hamburgare från Mc Donalds på vägen hem och nu ligger hon med tratten på huvudet i sängen.

Kommentarer
Postat av: Theresé

Nej! Stackars liten Lova. Hoppas det hinner bli fint innan VMet.. Ge henne en hamburgare till från mig ;)

2010-09-05 @ 18:23:05
URL: http://www.stis.se
Postat av: Britt

Vad bra att Lova fick en hamburgare som tröst! Stackars liten. Jag är verkligen jätteledsen att Dis bar sig så illa åt. Jag hör av mig i morgon så jag får veta hur det går för er. Britt

2010-09-05 @ 18:58:29
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol
Postat av: Mikaela

Hoppas att Lova repar sig, för visst hinner hon bli bra till VM?! Jobbigt, både för er och den vars hund som bet Lova. =(

2010-09-06 @ 16:30:54
URL: http://www.elegantdogs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0