Loppis 1


Alla loppisproffs har en blå IKEA-kasse med sig, så även jag.

Vippan har sina traditionella klädbytardagar för barnsaker i Fruängen den här helgen och börjar idag, jag har varit där några gånger tidigare och brukar alltid hitta något. Den här gången var det dock i andra lokaler än jag besökt tidigare och det var helt galet trångt, jag blev helt matt av att komma in i och orkade knappt kolla bland sakerna. Jag är så glad att Celine fick följa med Rikard till jobbet istället. Med mig hem fick jag iallafall några DVD-filmer och ett par plastiga skor som hon kommer att älska att leka med. Med facit i hand var det nog inte värt tre timmar resa tur och retur, det kompenserade jag med att möta Katta i cetrum, käka pizza och köpa lite kläder till mig själv. Helt plötsligt kändes dagen väldigt lyckad ändå.


Kaos.

Med tanke på att rubriken är numrerad kan ni säkert tänka er att det kommer fler delar, redan imorgon ska jag stå först utanför barnloppisen i Jakobsberg. Och på söndag fortsätter det i Bro. Jag får ta igen att jag knappt har besökt en enda i år, nu blir det en helg fullspäckad med second hand.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0