Nytt projekt

Har jag fått en idé så måste den genomföras, helst med en gång. Jag har inget tålamod att vänta och planera saker för länge, att det sedan är just under påskhelgen detta inträffar spelar ingen roll. Lika liten betydelse har det att fröna jag planterade häromdagen inte ens har börjat gro i jorden, min hylla för odlingarna ska göras nu. Första tanken var att skaffa mig ett väggmonterat växthus. Väggen jag tänkte sätta det på är så skyddad och solig att jag misstänker att det kommer att bli varmt nog ändå för tomaterna och paprika. I ett växthus kommer de antagligen att torka ut och dö på den platsen. En ny idé tog form i mitt huvud, mycket kan man ju bygga själv och en simpel lagerhylla i trä fungerar säkert som utmärkt grund. Mina föräldrar var och hälsade på oss idag och med sig köpte de just en sådan hylla. Efter lunchen satte vi igång och sågade sönder den, skruvade och fixade om. Nu ikväll har jag målat första omgången och imorgon ska mer skruv och några järn inhandlas så att hyllan blir helt klar. Påskafton eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0