Trädgårdspyssel

Det blev inget spår idag, efter promenaden med hundarna var jag så trött att jag inte orkade. Antibiotikan och öroninflammationen som inte riktigt verkar vilja ge med sig tar på krafterna. Jag har istället fixat lite hemma i trädgården, vi har verkligen ingen stor tomt utan en typisk radhusgräsmatta på baksidan och lite på framsidan som vi byggt altan på. På något sätt känns det ändå som att det räcker, nu har jag tid att sköta om allt och hinner nästan med att klippa gräset trots att vi är bortresta större delen av sommaren. Det viktigaste för mig är nog ändå att kunna öppna dörren och bara gå rakt ut, att ha en altan att sola och grilla på, en gräsmatta till hundarna och Celine och så lite odlingar. Förra året satte jag flera bärbuskar och vi har jordgubbs- och smultronplantor, så jag hoppas vi kommer att ha en del att skörda i år. I fönstret försöker jag driva upp plantor från frön och alla sorter utom en verkar ha kommit upp. De ska sedan planteras ut och stå i min nya hylla.


En nyckelpiga hade landat på vår svartvinbärsbuske när jag var ute i trädgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0