Träning i Lagga

Idag, efter att Celine hade varit på förmiddagens Bamsegympa, tog vi med oss alla hundarna och åkte till Lagga. Patrik hade bokat ridhuset i två timmar så vi körde ett rejält pass där jag hann med både agility- och lydnadsträning med Mika. Hon är så överladdad när det kommer till agility att jag bara därför att lät henne träna lydnad både precis vid hindrena och även det svåraste av allt för henne, att lyssna och fokusera på mig när Lova kör agility med Rikard. Hon kan bara inte slita blicken och blir totalt döv då. Nu jobbade jag stenhårt på att bryta hennes hysteriska låsningar och tyckte att vi gjorde framsteg där. Det stör mig att jag har svårt att komma åt henne, lite samma sak händer ju t.ex. vid vallningen, att hon kopplar bort mig och är svår att nå fram till. I övrigt är hon en mycket lyhörd, följsam och mjuk hund, men sedan kommer de där (vallnings?)tendenserna och de är nog lite av dem jag har sett när vi ska påbörja lydnadsprov också, hon beter sig ungefär likadant iallafall.



Nu har jag planerat att träna lydnad tre gånger den här veckan, bara det inte ösregnar, för då misstänker jag att jag kan hitta på minst tio ursäkter för att låta bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0