Laddar för lydnad

Återigen har jag "glömt bort" lydnaden. Egentligen tycker jag ju att det är kul, kanske den roligaste biten inom hundträning, ändå blir det lätt så att träningspassen sinar och det blir längre och längre mellan gångerna. Detaljerna i lydnaden gör att mycket är en färskvara, även om Mika kommer ihåg momenten i stora drag behöver finliret mycket intensiv träning för att fungera bra. Därför trivs jag bäst med att träna lydnaden i "block", inför en tävling intensivtränar vi och lägger mycket annat åt sidan och jag funderar på om vi ska gå in i en sådan period nu. Jag är sugen på att starta eliten i oktober och insåg idag att vi inte har så värst mycket tid på oss isåfall, nästa vecka går vi in i september och under den månaden är vi dessutom bortresta en hel vecka.

Kollade igenom momenten och tror att vi klarar alla hyffsat, mycket finslipning krävs dock på i princip alla moment innan jag känner att vi är redo att inta tävlingsplanen. Det som känns skönt är att inget moment känns omöjligt, att hon sedan ska sätta alla på en och samma tävling är kanske mindre sannolikt. Jag har själv aldrig tävlat i elitklass och behöver få några starter för att känna mig för så jag tror jag slänger in några anmälningar, det kommer om inte annat motivera mig att träna.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej Sandra



Va duktiga ni är med era hundar...Här får man mycket tips till sin egen träning.MVH Angelica

2011-08-23 @ 15:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0