Balans och kroppskontroll

Ikväll var vi på en kurs om vikten av att ha god kroppskontroll och balans och vad det faktiskt har för betydelse i all typ av hundträning. En tjej på klubben har utbildat sig inom området och höll nu en introduktion för oss som är instruktörer på klubben. Det var inga stora nyheter för mig, men ändå nyttigt att höra och vi testade lite övningar.




Jag tycker alltid att Mika naturligt har haft en god kroppskontroll och hon kändes tidigt stadig och stabil i kroppen. Det visade sig också idag, hon tog sig ganska enkelt upp på den lilla bollen och var klok och smidig i alla övningarna. Jag känner mig mycket nöjd med hur Mika är träningsmässigt, vid jobb gör hon alla uppgifter snabbt och effektivt, när det inte händer något eller om jag ber henne ta det lugnt så lägger hon sig direkt och slappnar av, ingen onödig stress alls och jag kan alltid ha henne okopplad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0