Lördagspyssel

Eftersom Celine och jag är ensamma här hemma ikväll köpte vi lite pyssel att sysselsätta oss (Celine) med. Det blev något som heter Bindeez. Hundratals (ja, hela 750 stycken...) små pärlor ska sättas ihop i mönster, sprayas med vatten och sedan vara klara när de torkat. Det lät ju enkelt och Celine gick i spinn när hon såg att man kunde göra ringar.



Tyvärr visade det sig inte vara så enkelt som jag hoppades på. Verktyget som man skulle plocka upp pärlorna med fungerade inte alls, så det blev till att använda fingrarna. Då förstod jag varför det stod 5+ som åldersrekommendation på kartongen. Celine plockade hela nävar med pärlor och mina prinskorvar kunde knappt greppa om de små färgglada kulorna. Till slut fick hon ihop några mönster iallafall, utan de medföljande mallarna. Det blev dekoration till en ring, ett halsband och ett diadem. Hur resultatet blev vet vi inte ännu, för det skulle torka minst 20 minuter, men helst över natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0