Sommarlängtan och planer

Nu är jag verkligen less på vintern, så länge det var snö och halkfritt var det helt okej, då kunde hundarna springa lösa och barnet åka snowracer på promenaderna. Nu kommer vi knappt utanför dörren för att det är så halt. Att träna ute är helt otänkbart och jag börjar känna rejäl tristess. För att göra det hela ännu jobbigare så är vi bara i januari än sålänge, det kan alltså hålla på såhär i ett par månader till i värsta fall...

Jag försöker underhålla mig med att planera, först ut på hundfronten står en vallningskurs i februari, om vädret tillåter det förstås. I mars har vi tänkt tävla lydnadsklass 2 och i april väntar freestyledebut. Däromkring startar vår apellkurs i spår också. Det största och viktigaste i tävlingssammanhang som händer i maj är landslagsuttagningarna.

I juni går SM, i år riktigt nära, bara 20 minuter hemifrån. Helgen innan är jag tävlingsledare på vår egna tävling på hemmaklubben. Juli kommer att bli årets tävlingsrikaste månad utan konkurrens! Vi börjar med tre dagar på Gotland, stannar där och semestrar ytterligare ett par dagar för att sedan åka vidare mot fyra dagar i Skutskär, därefter tar Fagersta vid med två tävlingsdagar och helgen efter bjuder Ulricehamn på tävlingar. Den 26:e har Knivsta klämt in en tävling och avslutningsvis kör Gagnef-Floda sista helgen i månaden. 14 tävlingsdagar på en månad känns nästan för mycket, så vi kommer antagligen att få stryka någon, Fagersta ligger nog närmast till hands att skippa då eftersom de ligger direkt efter Skutskär.

Sedan kommer augusti och då får Mika äntligen tävla agility, som hon längtar ;)


Gotland förra sommaren, en av årets höjdpunkter!

Kommentarer
Postat av: Åhza

Vi ska också till Gotland! Om vi får till det med dagar, så kanske vi kan gå på Sommarland tillsammans?

2011-01-20 @ 20:11:30
URL: http://ahzaleoni.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0