Lägerliv

Vi kom precis hem efter att ha kört dagens andra agilitypass på klubben. Mika går fint och vi klarar ut de flesta tekniska svårigheter om än inte med optimala vägar alla gånger. Det som kommer bli vår största svårighet inför debuten är om det förekommer långa raksträckor mitt i banan. Är det i början kan jag klara ut det med inkallning och på ett upplopp kan jag nog få henne att dra på framåt, men mitt i, att växla från tight till släpp är svårt. Hon är naturligt ganska klistrig och tittar mycket på mig, vilket jag egentligen uppskattar och säkert kommer att ha nytta av senare, men nu, när det kanske blir lite lättare och rakare banor kommer jag aldrig att hinna med och vara där jag behövs.

Saga är lite traumatiserad efter att ha kraschat på ett hopphinder i Smålandsstenar, hon haltade samma dag, men blev sedan bra och har så varit, åtminstone rent fysisk. Psykisk verkar dock menen efter olyckan bestå och hon vill inte riktigt släppa på. Vi backade massor i träningen idag och lät henne köra enkla raksträckor och mycket tunnlar som hon gillar och kommer att fortsätta så ett par träningstillfällen så hon förstår att agility inte betyder ont.

Imorgon sticker jag iväg till skogen och lever lägerliv med jobbet i åtta dagar, det betyder ingen träning alls för Mika (om Rikard kan hålla tassarna borta... ;)) Jag känner väl just nu att vårt freestyleprogram borde ses över eftersom vi ska åka lååångt bort och tävla om bara ett par veckor. Det blir till att ta tag i det ordentligt när jag kommer hem. Agilityn är det en månad kvar innan vi ska tävla, jag hoppar över DM, så debuten blir i Frövi.


Väskan är packad med det viktigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0