Förberedelser inför helgen

I helgen har vi agilitytävlingar både lördag och söndag på hemmaklubben Bro-Håbo BK. Jag är tävlingsledare och nu när det bara är ett par dagar kvar börjar det kännas lite stressigt, egentligen har vi nog allt under kontroll och idag fixade jag de sista priserna och domargåvorna, men ändå är den där jobbiga känslan av att man har glömt eller missat något där hela tiden. Vi är inte så många aktiva inom agilityn på klubben, men som tur är så är vi ett bra team som hjälps åt och fixar allt. 

En sak jag funderade på nu när jag håller på att fixa med priserna till tävlingen. Vad uppskattar ni att vinna? Givetvis snackar vi rimliga saker, alla vill säkert vinna utlandresor och nya bilar typ ;) Är saker till hunden bra? Eller till er själv? Hundmat? Välja själv från bord eller bli tilldelad? Är rosett eller pokal viktigt i klass 3? Om inte, vad skulle ni föredra istället?

Kommentarer
Postat av: Nadine

Jag äääälskar rosetter så det är viktiga!! :) Hundmat tycker jag inte om som pris, oftast inte det man använder själv och jag vill hålla mig till samma mat. Presentkort på Folksam (jag säljer mina) och saker från ett bord där man får välja själv, blandat till mig o hunden uppskattas!!

2011-06-08 @ 21:33:53
Postat av: Linda

Det man INTE vill vinna är reklamtröjor, reklamkepsar, för stora tubsockar, hundhalsband i helt fel storlek. Det måste finnas ett par riktigt fina priser till plac 1-3 i alla fall.

Jag gillar personligen att kunna byta in min rosett mot ett choklad eller en godispåse, ganska vanligt här i Skåne. PÅ så vis gör det inget om resten av prisbordet är lite halvtaskigt.

2011-06-08 @ 23:02:45
URL: http://www.stormstjarnanskennel.se
Postat av: Åsa o Lovis

Nu vinner inte vi så ofta längre, men jag gillade godis, till mig alltså :) Det bästa jag nånsin vunnit tror jag var en påse chips i Kumla, salt efter en lång dag i solen! Eller vänta, jag har vunnit en brödrost en gång, det var bra (jag fick välja på bordet o vi hade ingen brödrost).



Jag bryr mig inte längre om rosetterna, men när man var ny var de JÄTTEVIKTIGA!



Ska bli spännande med domargåvan, där kan man få lite vad som helst :) Jag har iaf 15 burkar marmelad i kylen... Nu vill jag inte lägga nån press på er, för allt är faktiskt uppskattat, men det bästa jag fått i domargåva är när jag fick påslakan i Skutskär, två st! Det var en av mina första tävlingar o jag tänker på den varje gång jag bäddar med de lakana!

2011-06-08 @ 23:14:30
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Britt

Välja mellan rosett och chokladkada tycker jag är toppen. Hellre satsa på bra priser till de 3 första än många småpriser. Gärna hundgodis men användbara priser är alltid uppskattat. Välja själv eller inte är inte så viktigt.

2011-06-09 @ 09:08:56
URL: http://brittp123.wordpress.com
Postat av: Stine

Nu tävlar jag ju inte agility, men det rä ju priser även i andra grenar. Personligen vill jag helst slippa små pokaler och rosetter. Det kanske är kul de första gångerna man tävlar osv, men efter 15 år blir det väldigt mycket små pokaler!! Så kanske skulle det bara vara pokal/rosett i de lägre klasserna? Vet att innom vissa idrotter så får man små placketter, det hade kunnat vara ett alternativ som "minne" från tävlingen.... Roligast att få som pris är helt klart hundgrejor typ träningssaker, leksaker, godis och bajspåsar mm. ( Bästa priset jag fått var på en elitlydnadstävling där vi vann 3 apportbockar.)



Lycka till med tävlingen i helgen!

2011-06-10 @ 13:50:14
URL: http://www.16tassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0