Lördag




Vi har haft en härlig lördag, vädret har varit kanonbra och hela eftermiddagen har vi varit på klubben och tränat med kompisar. Jag passade på att köra igenom mitt Freestyleprogram några gånger, sedan blev det bara agility.



Mika fick köra upp till tio hinder i följd på mediumhöjd och skötte sig så fint. Hon är jätterolig att köra, följsam, lyhörd och explosiv. Hon känner av och tappar aldrig huvudet utan det känns som att hon verkligen anstränger sig för att förstå och göra rätt. Sedan blir det förstås en del missförstånd iallafall, men de allra flesta misstagen får jag själv ta på mig.



Idag har vi även ätit årets första svenska jordgubbar, jättegoda även om jag inte kände någon större skillnad mot de från Belgien (?) som jag åt igår.


Efter träningen åkte vi allihopa hem till oss och grillade, tio hundar (9 shelties + Mika) och tre barn var på plats, man skulle kunna tro att det var kaos och fullt ös, men det var förvånansvärt lugnt och sansat.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, vad fina de är! Och tack för en jättetrevlig dag!

2011-06-09 @ 19:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0