Uppflyttad till Freestyle klass 3

Idag har vi varit på Tyresö HU och deras freestyletävling. I PM:et såg det ut som att vi skulle bli kvar på tävlingen ganska många timmar, men väl på plats visade det sig att det var massor av strykningar, i klass 1 kom 4 av 18 anmälda till start. I klass 2 kom hälften av de anmälda och jag startade sist som nummer 4. Innan vi gick in kändes allt bra, men när vi väl körde igång programmet verkade Mika ha tankarna någon helt annan stans och det känes lite ovant då hon normalt sett är samarbetsvillig och fokuserad. Jag funderar på om det kan vara löp på gång, hon har kissat väldigt ofta och mycket senaste veckan och verkat lite flummig i huvudet. Tyvärr tappade jag själv lite fokus när hon nosade i några rörelser och kände att jag glömde bort att slappna av och köra på mina egna rörelser. Vi kom sist (eller fyra låter ju lite bättre, hehe...) men fick poäng nog för uppflyttning till klass 3. Till mitt "försvar" vill jag säga att alla i klass 2 var väldigt duktiga och hade rent teknisk betydligt svårare program än vi. Jag har lagt tid på att få ihop ett glatt och underhållande program men kanske gjorde ett misstag genom att göra det "för lätt". Nu satsar vi på klass 3 och då ska jag lära in lite nya rörelser och trix och höja svårighetsgraden, för det kommer nog att krävas för att vi ska få certen och förhoppningsvis ett championat.

Det blev strul med musiken som först inte ville starta, sedan kom den igång och då missade Rikard att filma lite i början. Skratta inte ihjäl er nu ;p


Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Grattis, grattis! Imponerande att ni startat klass II, och fixat uppflyttet, så snabbt efter debuten!



Tjusigt program!

2011-06-06 @ 18:41:37
URL: http://tomik.se
Postat av: Velene

Vad duktiga ni är!!! Grattis till uppflyttningen!

2011-06-06 @ 23:27:20
URL: http://Helene.pudelbus.com
Postat av: Britt

Vad duktiga ni är! Hur kan du träna in allt detta så snabbt?

Nu har jag börjat tempa, kolla bloggen :-)

2011-06-06 @ 23:54:20
URL: http://brittp123.wordpress.com
Postat av: Lisa

Wow! Jag tcker ni är otroligt duktiga! Ska bli jättespännande att se i klass 3. Inte ett enda skratt här, jag blir faktiskt alldeles rörd för det är så coolt! Robin frågade häromdan när vi skulle börja träna freestyle med Lilja, så han är nog intresserad på riktigt efter att ha hört dig berätta.

2011-06-09 @ 19:40:52
Postat av: eva marie

Det var ju asbra! Grattis!!

2011-06-13 @ 09:27:54
URL: http://propiraya.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0