Filsås till fisk, precis som i skolan.

Ikväll åt vi fisk, panerade filéer med potatismos. På vägen hem blev jag väldigt sugen på den där såsen, antagligen gjord på filmjölk, som man alltid fick i skolan när det serverades fiskpinnar. Googlade lite och kom fram till ett recept som jag tror liknar orginalet och hur som helst smakade precis som det gjorde när man var tio år i matsalen.

Min favoritprodukt i köket just nu är turkisk yoghurt, funkar till röror, grytor, bakning och såklart till såser. Även till brännskadade fingrar upptäckte jag när jag för några veckor sedan råkade hälla kokande vatten över händer.

Idag tog jag yoghurten och blandade med några skedar bostongurka, lite majonäs och senap. Vill man kan man krydda med salt och peppar. Hackad rödlök är nog gott i, men jag körde utan idag. Jag är redan sugen på att äta fisk igen bara för såsens skull. Ni måste testa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0