Lera, vattenpölar och träning.

Mika hatar lera, vattenpölar och regn. Jag har anmält till flera tävlinar i april, en månad då just dessa tre saker är stadigt förekommande. Kanske korkat gjort av mig, men jag hoppades väl på en torr och solig vår när jag tog beslutet. Nu står en tävling på tur redan i helgen och prognosen säger snöblandat regn mot slutet av veckan, helgen efter har vi tävling på hemmaklubben och där var vi idag för att träna lite och checka av underlaget. Jag blev väl inte direkt positivt överraskad. Den lilla delen som har grusunderlag var riktigt bra, i övrigt slirade man mest runt i lera med undantag för en mindre sjö på ena planen som har en svacka i mitten. Mika var misstänksam och skeptisk, ville inte sätta sig och gick omvägar förbi de värsta ställena. Jag peppade, belönade och uppmuntrade henne att vara där, springa igenom dem gick rätt ba, en sitta var helt omöjligt att få henne att göra.
Bortsett från det gick träningen bra, vi tar en dag i taget och avvaktar för att se hur vädret blir, är det för dåligt hoppar jag helt enkelt över tävlingen. Någon gång ska väl vattenpölarna och leran torka upp så vi kommer ut på banan igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0