Nu och sedan.

Som nästan alltid infinner sig en känsla av baksmälla efter en lydnadstävling. Ett elitprov är verkligen en riktig mental och delvis fysisk uttömning och efteråt känner jag mig alltid så trött. Igår var vi ute på plan igen och tränade, första gången sedan i söndags. Det är så himla kul med lydnadsträningen, men allra roligast är att tävla även om vi haft lite kämpigt i vittringen. Jag körde igenom ungefär hälften av momenten igår och allt känns som att det sitter bra, visst har vi detaljer att slipa på, men på det stora hela taget så känner jag mig lugn och trygg inför kommande tävlingar. Tanken var att vi skulle träna även idag, men mörkret och kylan gjorde att vi bangade ur och tog bara en promenad istället, imorgon är jag ledig och tänkte utnyttja det genom att träna i dagsljus.

Målet med Mika är just nu ett lydnadschampionat, sedan har jag tänkt att lägga lydnaden på paus ett tag och sätta igång med spåret, även där får jag ju lydnadsbiten när vi ger oss ut på tävlingsplan. Lite i smyg har jag börjat kika på nästa års apellklasser, men när det blir beror på när och hur länge snön behagar stanna i år. Till försommaren ska vi nog fixa det iallafall. Jag har aldrig tävlat bruks förut så det blir en spännande utmaning!

Kommentarer
Postat av: Theresé

Har du planer att plocka championat i alla grenar? =)

2011-11-17 @ 19:43:09
URL: http://www.stis.se
Postat av: Sandra

I brukset får vi nog inse oss besegrade, att Mika ska fixa att bära 1/3 av sin kroppsvikt i munnen, helst med tempo känns liite övermäktigt ;)

2011-11-18 @ 16:41:52
URL: http://www.villemo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0