Vallningskurs hos Eva

Idag har Mika och jag tillbringar hela dagen hos fåren, Eva höll kurs för mig och fyra till, däribland Mika syster Eve. Vi har så få tillfällen att valla, särskilt med instruktör så jag nappade direkt när chansen gavs. Först igårkväll började jag tvivla på om jag inte skulle ha tagit en slapparsöndag hemma istället för att bryta ner ytterligare en bit av mitt vallningssjälvförtroende. Med facit i hand är jag glad att vi åkte! Vi (eller snarare jag) löser ju inga problem genom att undvika dem. För problemet är som jag så många gånger tidigare nämnt jag själv, jag är min värsta fiende och det största hindret att ta sig förbi. Jag skulle behöva en mental coach med mig till fåren.
Mika skötte sig som vanligt jättebra, ingen skugga över henne! Hon är så fin och behaglig i fårhagen, gör aldrig några dumma saker och jag måste nog våga lita mer på henne. Idag märkte jag framförallt på slutet att vi skulle behöva ett sakta-ner-kommando, mina harklingar och märkliga läten tar oftast inte och om jag ökar styrkan i dem tar Mika det som att hon gör fel och söker upp mig istället för att fortsätta jobba. Överlag kändes det mesta bra och det är inte så ofta jag kan lämna ett pass med den känslan, himla skönt att avrunda vallningsåret så.
Beroende på när snön kan tänkas komma och i vilken mängd tar vi nog en paus och kommer igen i vår, men dyker vallningsmöjligheter upp tar vi dem gärna. Nästa år fixar vi VP och kanske en IK1 (Skrev jag verkligen det där sista?!)


Bästa hunden <3

Kommentarer
Postat av: Britt

Härligt Sandra, nästa år blir det vp och IK1 :-))

2011-11-20 @ 21:18:56
URL: http://www.brittp123.wordpress.com
Postat av: Theresé

Ni var verkligen jätte duktiga =) VP o IK1 nästa år låter som perfekta mål att sikta på.

2011-11-21 @ 07:46:36
URL: http://www.stis.se
Postat av: Malin&Arwen&Eowyn&Bilbo

Klart ni fixar det! Är övertygad om att hon kommer vara godkänd vallhund, lydnadschampion och kanske även agilitychampion efter nästa säsong :o) Ni är ett härligt team!

2011-11-21 @ 08:31:28
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Vallning låter otroligt svårt. Skönt att det gick bra i söndags :)



Sv: Många som gissar på natten mellan onsdag/torsdag. Bara att vänta och se :)

2011-11-22 @ 09:38:53
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0