Freestyle och debut i HTM

Även om det inte ens är sut på lördagen denna helg så känns det som att vi har hunnit med så mycket.

Igårkväll åkte vi till Riksten och Mälarö BKs freestyle- och Heelworktävlingar. När jag anmälde Mika var det tänkt att tävlingen skulle gå utomhus, men det ändrades senare till en inomhuslokal. Egentligen både bra och skönt, men det gjorde att jag fick lite tvivel på hur det skulle gå med vårt freestyleprogram. Det ingår flera fartiga moment, dessutom en del hopp och med ett halt underlag misstänkte jag att det skulle vara svårt att genomföra. I början av veckan ändrade jag lite och plockade bort de "värsta" riskerna, väl på plats visade det sig att det var betydligt halare än jag trodde. Jag bestämde mig ändå för att försöka, i värsta fall hade jag i bakhuvudet att jag kunde bryta om det inte alls fungerade. Mika slet på bra, men hade såklart problem med underlaget, särskilt på slutet. När vi gick av kände jag mig inte särskilt nöjd, utan tyckte att vi var lite osynkade tillsammans. Ganska snart efter vårt program kunde jag se på hundaktiv att vi fixat helt okej poäng ändå, 25.25 och det räckte till vinst i klassen, kul!

Direkt därefter var det dags för vår debut i HTM, jag var jättepeppad och där har vi ett lugnt program så underlaget skulle inte bli några problem. Mika kändes fin och vi fick 25.35 poäng, det räckte till uppflyttning och en andraplats. Klockan var efter det ganska mycket så vi smet iväg innan prisutdelningen och for med husbilen upp mot Tierp där jag tävlade lydnad idag. Mer om det senare, nu ska jag äta middag.

Ps. Rikard försökte filma igår, tyvärr verkar kameran ha gett upp och bröt filmningen hela tiden, så det blev bara några frekvenser som kom med. Trist för er, tur för mig ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Attans, dumma kamera. Hade varit roligt att se :)



Jag som aldrig förut bett någon filma tidigare känner ett tvång nu, annars blir det ju ett sånt tjat från dom som läser :) Lydnad kan man ju föreställa sig hur det ser ut... HtM och freestyle vet man ju aldrig hur det ser ut :)

2011-10-22 @ 21:16:00
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0