VAB och VM

Celine vaknade med feber imorse, efersom Rikard åker till VM i Frankrike idag och är borta en vecka framåt föll det på min lott att stanna hemma. Lite dålig timing med tanke på att jag måste fixa allt med hundpromenader och sådant själv nu, men sjukdom infaller väl sällan när det lämpar sig bra. Vi har varit ute en sväng idag, Celine nerpackad i vagnen och jag passade samtidigt på att träna med Mika på ängen, några apporteringar, dumrutan och fjärren. Vi har inte alls fått till så mycket lydnadsträning som jag hoppats på, delvis därför kommer jag att strunta i tävlingen nu i helgen, men det beror även på att det kört ihop sig lite med andra aktiviteter som barnkalas samma dag. Vi har framtiden för oss och jag känner ingen stress, vi kommer att testa att starta eliten nu i höst, men jag misstänker att vi har en hel del träning kvar innan vi lyckas ta förstapris.

Idag när jag har haft mycket tid på mig har jag nästan planerat klart mitt heelwork-program, det är betydligt svårare att få till ett bra sådant än ett i freestyle, dels för att det finns snävare begränsningar i tillåtna rörelser, men också för att det lätt blir tråkigt och enformigt. Tävla ska vi förhoppningsvis göra om två veckor.

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Så ni ska också prova HtM. Jag och Thyra är på gång vi också. En paus var det tänkt... men det är svårt att göra ingenting :)

2011-10-12 @ 20:38:18
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0