Stegräknare

Jag gillar inte att träna och är nog av naturen en ganska lat människa. Hittar alltid ursäkter, oftast tidsbrist eller att jag har ont någonstans, känner man efter riktigt ordentligt brukar man hitta något ställe. När jag talar om träning menar jag inte något som innefattar hund, för allt sådant gillar jag, jag tänker på träning som löpning (ont i knäna, redan när jag knyter skosnörena), aerobicspass (svettas i grupp med min dåliga kordination, nej tack!) eller hänga upp och ner i konstiga maskiner med muskelbyggare i gymet. Det kan hända att jag inte gett träning en rättvis chans, men tills vidare nöjer jag mig med den vardagsmotionen jag får tillsammans med hundarna och Celine. Såsmåningom och om jag gör det i smyg kanske jag till och med lurar mig själv och helt plötsligt kommer på mig själv med att jogga en dag? Lite bättre kondition vore nämligen inte helt fel.



I förrgår skaffade jag mig en stegräknare, mest för att det vore roligt att se hur mycket (lite) jag egentligen rör mig och kanske sporrar det mig att gå lite mer. Efter en dag på jobbet visar räknaren över 9000 steg och då gick jag inte någon promenad med hundarna på kvällen, den tog Rikard medan jag lagade mat. Med andra ord borde det vara ganska lätt för mig att komma över 10 000 steg en vanlig dag, jag ska satsa på att passera 15 000 om dagen tänkte jag. Till att börja med iallafall.


Kommentarer
Postat av: Birgitta, Ida & Hugo

Det är kul med stegräknare!

2011-03-11 @ 07:55:05
URL: http://birgittasblogg.spjutbo.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0